אם מישהו היה צריך עוד הוכחה להשתלטות הריאלטי על חיינו, מגיע אלבום הקאברים של סנסציית היוטיוב סוזן בויל ומלמד שזה אפילו חמור ממה שחשבנו. נכון לעכשיו, שבועיים אחרי יציאת דיסק הבכורה של הזמרת הסקוטית, עומדות מכירותיו על למעלה משלושה מיליון עותקים בעולם, מתוכם 700 אלף עותקים באמריקה בשבוע הראשון, מה שהופך אותו לאלבום הכי נמכר שם השנה. עוד 400 אלף נמכרו באנגליה, מה שמעניק לו כבר את התואר אלבום הבכורה הכי נמכר בהיסטוריה לשבוע ראשון.
למרות שמדובר באלבום קיטשי סופר מסחרי ולמרות מקדם הכריסמס, אין ספק שהמספרים הם פנומנלים, אבל גם קצת הגיוניים בהתחשב בשיא שקבע הסרטון שלה מתוכנית ה Britain's Got Talent ביוטיוב: 66 מיליון צפיות עד היום. דבר אחד כאן ברור לכולם: מבקרי מוזיקה או כל אדם מתחת לגיל 40 עם שמיעה סבירה ואינטליגנציה בריאה לא אמורים לאהוב את הדיסק הזה. אבל מנהליה של בוייל בת ה-48 יודעים שיש גם מספיק אנשים מהצד השני, שימצאו אותו כמתנת כריסמס סופר ראויה למשפחתם או לעצמם. ובצדק.
בויל מצידה, מצוידת אגב בקול מרשים בהחלט, גם מספקת בדיוק את החומרים שידליקו את קהל היעד שלה: זה מתחיל בשלוש קלאסיקות על זמניות, בהן כמובן I Dreamed a Dream,השיר שהביא אותה לתודעת כולנו והנאמברים Cry Me A River ו Up to the Mountain . ממשיך עם קלאסיקות דת נוצריות בביצועים סבירים כמו "Silent Night ו Amazing Grace שמבטיחים לה מקום של כבוד בכנסיות עד יום מותה, ולא עוצר גם בנוסטלגיות מודרניות מהמאה הקודמת (שני קאברים מיותרים ל- The End of the World של סקיטר דיווס ו Daydream Believer של המאנקיז פלוס קאבר סביר ל Wild Horses רולינג סטונס).
כדי שכל המשפחה תוכל לסבול בחג, גם הקהל הצעיר יותר מקבל מתנה בדמות קאבר לשיר הניינטיזי המוצלח של מדונה Youll See ולמיטיבי לכת יש אפילו יצירה מקורית וסבירה תחת השם המתבקש Who I Was Born to Be. אין ספק שדיסק של בויל עשוי בדיוק מהחומרים שמוכרים מיליונים, בטח כשדמותה מתנוססת על העטיפה. מה שבטוח, ההצלחה היסטרית שלו לפחות מבטיחה שבריאותה הנפשית של הכוכבת הדי מעורערת בטוחה לתקופה הקרובה. השאלה היא מה עם הבריאות הנפשית שלנו? |